Blindelings…

Blindelings

————–

 

Zo dicht bij de eeuwigheid gekomen,

herkende ik jou van verre, blindelings.

 

Ik zag het in jouw ogen,

hoorde het in je volmaakte stem,

ik zag vleugels

in de vlucht

van je spreken

en je zwijgen

Al wist ik het toen nog niet,

ik was er zeker van:

jij zou het mooiste lief zijn dat ik

nooit

gehad heb.

 

Je bent wég, nu,

oneindig ver,

al ben je nog zo dichtbij.

Je bent te ver

om ooit nog weer te komen.
Je zwijgt,

wat je zo oorverdovend kan.

Ik vermoed schuldgevoel

of duister gewoel

in je al te vaak uiteengereten ziel.

 

Niet doen:

ik ben je alleen maar dankbaar,

alleen maar nederig en fier

dat ik jou heb mogen kennen.

 

Maar ik had het fijn gevonden

als ik wist dat je dat ook weet.

En als je wist

dat ik er voor jou altijd zou zijn

als je dat gewild had,

als je wist dat ik hier voor je blijf,

tot de eeuwigheid me nodig heeft.

 

Daar geloof ik in.

Blindelings.

 

Soundtrack: ‘Do You Like To Read?’ (Strand Of Oaks: ‘And how do you think I live /

When I can’t touch you?’) – ‘I’m Glad I Found You’ (Neil Young: ‘I’m glad I found you’)

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

