NAUS (Waarom danst mijn hart nog zo…) uit in boekvorm!

 
 

HIER IS IE DAN, ONZE EERSTE GEDRUKTE DICHTBUNDEL…

NAUS

(Waarom danst mijn hart nog zo…)

U kan hem vanaf nu bij ons verkrijgen tegen de bodemprijs van € 12 (plus eventuele verzendingskosten)… en dat voor 55 gedichten en 108 songcitaten gespreid over 78 blz.! U ziet ons op het concert van … of komt hem halen op ons adres (na afspraak) tegen € 12, of we sturen u het kleinood op (ten bedrage van € 14)

We wonen nog immer op hetzelfde adres:

Antoine Légat (& Karin Lippens)

Merendreestraat 15 – 9850 Hansbeke (Hansbekistan…Nevele dus!)

09/22.22.320 – 0485/29.46.20.

Zolang de voorraad (intussen al tweede druk) strekt…. en dat is niet bijzonder ver…

Twan.

***************************************************************************

Dit was de originele, beetje barokke tekst voor de achterflap. We hebben die echter vervangen door een kort down to earth statement, waarin een kat een poes wordt genoemd. Maar die moet u dan maar zelf ontdekken!

,,’Naus’ is nu nog slechts een dichtbundel, maar ooit was ze echt. De gedichten en overpeinzingen van deze bundel-met-soundtrack zijn geboren uit een drievoudige reeks unieke ontmoetingen: Odysseus werd gered door Nausikaä, Catullus smolt voor Lesbia en deze jongen viel onvoorwaardelijk en zonder kans op verweer voor Naus.

De opbouw is die van een Griekse tragedie, een logische link. De naïeve toon van het begin echoot de emoties van het kind dat vlak voor kerst wegdroomt met zijn neus tegen het raam van de speelgoedzaak. Het is uitdrukking van verwondering, verrukking en bewondering die, onontkoombaar als het noodlot, verglijdt in de driespalt, de disjunctie tussen liefde, vriendschap en het gapend niets.

Het water is finaal te diep, Hero en Leander. De dodelijke misverstanden doen de rest, Pyramus en Thisbe, Romeo en Juliet. Wat rest is grondeloos spijt, verdriet zonder einder en gans aan het eind, een streepje troost, schraal maar berustend, rimpelloos maar zo schrijnend ,,too little, too late”. De troost de hemel gezien te hebben in de ogen van wie voor de auteur voleinding betekende.

Waardoor dit een getuigenis werd geboren uit regelrecht exorcisme. Het moest eruit. Omdat Naus wel degelijk uniek was.”

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Poëzie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s