Gedachtendicht op Gedichtendag donderdag 29 januari 2009

 
Voor de Gedichtendag van donderdag 29 januari hopen we nog een gedicht klaar te stomen, maar we wilden u toch al in the right mood brengen met een wat oudere tekst. Want, ja, ook op Gedichtendag zijn er losers die moeten teren op het bijbelse ,,de laatsten zullen de eersten zijn”…
 
Met enig geluk vindt u dit zelfs op YouTube, getoonzet door Frans Joseph GOOF.
 
Succes met uw persoonlijk Gedichtendaggedrocht!
 
 

Gedachtendicht

——————-

 

Vandaag was het Gedichtendag.

Men heeft weer niet aan mij gedach-

t.

Zo had ik dat toch niet verwach-

t.

Dan toch geen Dichters aan de mach-

t?

 

Ik was geen dichter van de stad.

Die eer heb ik nog nooit gehad.

Niet eens poëet hier van mijn straat.

Men pikt hier geen per vers geblaat.

 

En vanmorgen bleef het ijzig stil…

Niemand die mijn karamellen wil?

De ether gonsde van barok gerijm

en ijzel, verzen scherp als vlijm.

 

Mijn lijken bleven in de kast,

verguisd, vergeten of verkast.

Ambrosia, wat heb ik u misdaan,

wat vloeit gij mij niét aan!

 

’t Is avond…Dag, Gedichtendag!

Sta me toe da’k in dees spiegel lach!

Want als zij mij straks haar dichter noemt…

Voel ik me plots heel veel beroemd.

 

 

Antoine Légat (donderdag 26 01 06)

 

Soundtrack: A Case Of You (Cristina Branco, naar Joni Mitchell:

,,Oh, you are in my blood like holy wine /

Oh and you taste so bitter but you taste so sweet /

Oh…I could drink a case of you darling /

Still I’d be on my feet…’’)

 

Dit bericht werd geplaatst in Poëzie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

