Grasduinen…

 
Zomaar wat gras geduind door eigen vergeten werk en deze teksten vielen me op…Illustratie van mijn optimistische levensvisie? Zoals meestal is de muziek beter!
 
Twanne (30 07 08)
 
PS SEE YOU AT TAZ!!!

 

 

Hoe eindig je

—————-

 

Hoe eindig je

iets dat geen einde hoorde te hebben?

Hoe eindig je in waardigheid,

zonder schuldgevoel,

zonder spijt,

zonder kwaadheid,

zonder woede,

zonder verdriet?

 

HOW DO YOU STOP?

 

Je weet dat de ontkenning

de pijn veroorzaakt,

je weet dat je nooit echt weet

wat de ander denkt,

en, daarom, ja, daarom

is de vraag naar het

waarom

zo vernietigend.

 

HOW DO YOU STOP BEFORE IT’S TOO LATE?

 

Die ander weet het ook niet.

Troost.

Ze zei dat ze je nog zo graag…

Meer troost.

Er zijn nog koeien die Blaar heten.

Bàkken troost.

Je hoopt stil dat ze crepeert in vreselijke pijnen.

Troost, alom troost!

 

YOU CHOOSE AND YOU LOSE IF YOU HESITATE.

 

Hoe eindig je

zonder te eindigen

als loser, als zielenpoot,

als tussen –n- freak, als dorpsidioot?

Die waanzin achtervolgt me,

want ik wil niet dat

de waanzin stopt.

Ik wil jou.

 

HOW DO YOU STOP A RUNAWAY TRAIN, HOW DO YOU STOP THE DRIVING RAIN, HOW DO YOU STOP A BABY BEING BORN, HOW DO YOU STOP

A LOVE FROM SLIPPING AWAY?

 

 

*************

 

 

Stilte

——

 

Je zwijgt

met de stilte van

terugkeer niet voorzien.

Ik versta,

maar begrijp niet

want alles leek zoals voordien.

 

Een kleine noot

,,Maak je geen zorgen’’

om mijn verdriet te stelpen.

Daar ging de hoop

dat we de eenzaamheid

deze wereld uit zouden helpen.

 

Met jou,

mijn laatste kans,

mijn cyberlief, mijn nieuwe lei.

Het klonk als

,,Maak je maar zorgen,

want alles is finaal voorbij.’’

 

 

Soundtrack: Dream On

(Hellwood: ,,I might be a dreamer

but right now I’m all dreamed out…

How could something so good turn out so bad?’’)

Dit bericht werd geplaatst in Muziek en poëzie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

