Nog eentje voor Gedichtendag (lang geleden geschreven en nu ingekort)

 

Tijd

—-

 

De tijd, de tijd is dood.

Hij verdronk in jouw ogen, zonet.

Zonet zat nog,

nu niets meer om te doden.

Nu alle momenten

in volstrekt geen tijd

geworden zijn alle tijd,

heb ik nu alle tijd en

hou ik op hem te beiden.

De totale versmelting

van verleden,

heden

en toekomst…
Denk aan Einstein

zonder relativiteit

om te relativeren.

Beeld je mijn onbehagen in

wanneer  ,,verlangen’’

gelijk staat aan ,,hebben’’…

of ,,niet hebben’’,

om het even.

De tijd hield knarsend halt,

zonet,

nog maar een eeuwigheid geleden,

of was het morgen?

Hij verzwond in jouw ogenblik,

zoals ooit onze liefde verdween

in het nulpunt

van het altijd weer

ooit geweest.

En toen hij stierf…

voelde ik het onvolmaakte

van het volmaakte.

 

(nieuwe versie 25 01 08)

Soundtrack: Flower’s Grave (Tom Waits:

,,No one puts flowers on a flower’s grave.’’)

/ Tijd (JW Roy: ,,…ik voel de kou in je hand, die barst in je stem,

de blik in je ogen, dagen geteld, tijd vervlogen…’’)

 


Tijd

—-

 

De tijd is dood.

Hij verdronk in jouw ogen, zonet.

Zonet zat nog,

nu niets meer om te doden.

Nu alle momenten

in volstrekt geen tijd

geworden zijn alle tijd,

hou ik op hem te beiden.

 

De tijd hield knarsend halt,

zonet,

nog maar een eeuwigheid geleden,

of was het morgen?

Hij verzwond in jouw ogenblik,

zoals ooit onze liefde verdween

in het nulpunt

van het altijd weer

ooit geweest.

En toen hij stierf…

voelde ik het onvolmaakte

van het volmaakte.

 

(nieuwe versie 25 01 08)

Soundtrack: Flower’s Grave (Tom Waits:

,,No one puts flowers on a flower’s grave.’’)

/ Tijd (JW Roy: ,,…ik voel de kou in je hand, die barst in je stem,

de blik in je ogen, dagen geteld, tijd vervlogen…’’)

 

 

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Poëzie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

