Belle 20

Uit de bundel ,,EenHeervanStandjes” (2001)…een niemendalletje, toegegeven. De boog moet niet altijd gespannen staan (wie zei dat alweer? Bredero? Die zei zo veel…Ach, het kan verkeren!)

We hebben het bijzonder druk gehad met afgrijselijke pijnen te lijden na nog eens een twijfelachtige behandeling van mijn beenwonde (niet echt inspirerend om een blog te onderhouden) én met het (moeizaam) bijeen pennen van stukken die u kon lezen in diverse publicaties, sites en e-mags. We hebben de meeste gebundeld in onze newssle/itter 117, vers van de pers (een simpel mailtje naar antoine.legat@skynet.be en NL117 is volledig de uwe!), maar we zullen proberen hier wat vaker stukken op te gooien…De volgende dagen zal het hier druk worden!

 

Belle 20 (Sega circolare-sierra circular)

—————————————–

 

Lichtjes verpletterd

Door die lichtjes in je ogen

Lichtjes verliefd

Verdoofd

Verdronken

Oeps bijna verdronken

In die waterige kijkers van je

Toen je even niet zat te kijken

Je zegt iets

Ik hoor het niet

Iets van de beurs of zo

Ik bén al beurs

Maar zodra je spreken gaat

Gaat mijn index omhoog

Zodra je spreken gaat

Overweeg ik een overname

En, heb ik geen aandeel

In je aandelen,

Ben ik toch jouw verstockte fan

Terwijl ik besef

Dat je me

Net als al die anderen

Laat crashen

Als je geen percentje

Meer in me ziet.

 

Ach, intussen…

Intussen weet ik me

Preferent

Genoteerd

En geniet ik

Van je waterig getater

In het blauw van je ogen

Van je Lichtjes-van-de-Schelde

Van je oceaan

Nat wordend

Van je heerlijke

Woorden in de wind.

 

Soundtrack: Dante’s Prayer (Loreena McKennit: ,,Cast your eyes on the ocean, cast your soul to the sea, when the dark night seems endless, please remember me, please remember me…’’)

 

Dit bericht werd geplaatst in Poëzie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

