Van toucher gesproken…

Englandspiel…Of hoe de Duitsers toch ook ‘gescoord’ hebben in de spionage oorlog, zoals men jammerlijk moest vaststellen tijdens Operatie Market Garden…Dat is snel te vergeten, maar hier leek het te passen…Ook weer uit ,,Naus”.

 

 

Yo-Yo

——-

 

…en plots weer zo genaakbaar.

Dat verkeerde been speelt me parten.

In een handomdraai lig ik aan je voeten

En opnieuw trek je de teugels strakker aan,

Maar aan jou kan ik geen touw vastknopen.

Als je ze dan weer viert,

Tuimel ik plompverloren

In de diepe dalen van mijn

Zelfbereid zelfverwijt,

Wachtend op Godette.

Of verdoold als een kind

In de gangen van de superette

Op zoek naar mama

En een speeltje.

 

Onderspelig bedrijf je dit spits Englandspiel

Met een toucher die me pijn doet van genoegen.

En jawel: zo zeker van je stuk,

Je lekker stuk.

Net niet willoos weet ik me geborgen

In dit spel zonder lenzen

Dat enkel minnaars kent,

Dat enkel minnaars kennen.

 

Soundtrack: Falling (Miran May: ,,Falling, I am falling, could this be what home feels like? I want to wake up to your smile, ready to lose my heart…”) 

Dit bericht werd geplaatst in Poëzie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

