Voor iemand die we op handen droegen, al werd dat misbegrepen…Het was louter poëzie!

 We citeerden al uit ,,EenHeervanStandjes”, een bundel met allerlei vormen van, heu, standjes…Dit gedicht heeft een uitgesproken rode weerschijn…U krijgt het in het Nederlands en het Engels…
 

SECTOR ,,SEKS-STAND”

———————

Rood (voor E.C.)

———————

Je dekt je maagdelijke akker met doekjes voor het bloeden.

Je windt ze er niet om.

Je bent een vat vol tegenstrijd

En één en al ongenaakbaarheid,

Afzijdig, aflijvig

…Als ik het niet wil.

 

Mijn aders openen zich spontaan.

 

Je bent zo heerlijk geurig present,

Soepel kronkelend als een kat,

Gehuld in bordeaux,

In henna en karmozijn,

Eén en al sirene in siëna,

Maar liefst nog

In het kardinaalsrood van

,,Tot hier en niet verder”

…Als ik het niet wil.

 

Je spint de draad,

Geleend van Ariadne,

Die ongrijpbare

Want onbegrijpbare

Fil rouge

Die me leidt en misleidt

En verleidt

…Als ik het niet wil.

 

JOUW DIONYSOS WACHT OP NAXOS,

HIJ DIE ZIJN VRUCHTBARE AKKER

MET SCHARLAKEN STIERENBLOED DEKT.

 

En zo fladder je

Zoekend naar die andere

En jezelf

Met de lusten en de listen en de lagen

Van je jeugd.

 

Ik heb je verloren

Zonder je ooit begeerd te hebben,

Een nederlaag,

Omdat ik het zo wil,

Maar één die zoet smaakt.

Maar ik kijk er zo graag naar,

Naar de rode linten in je haar.

Soundtrack: Only when you’re gone (Madrugada: ,,Gonna need a hammer and nails to construct this bitter love song’’)

 

Red (For E.C.)

—————–

 You cover your virgin field with tissues to staunch the blood.

You don’t want to lift a tip of the veil.

You’re a jug full of contradictions

And one and all inapproachability,

Absent, unpresent,

When I do not want.

 

My veins open up spontaneously.


You’re so odorously ubiquitous,

Supple squirming like a cat,

Dressed in Bordeaux,

In hemp and carmine,

One and all a siren in siëna,

But preferably in cardinal’s purple,

As in ,,up to here but no further”,

When I do not want.

 

You spin the thread,

A loan from Ariadne,

That intangible, elusive

Fil Rouge

That leads and misleads me

And seduces me,

When I do not want.

 

YOUR DIONYSOS WAITS FOR YOU ON NAXOS,

HE WHO COVERS HIS FERTILE FIELD

WITH THE BULL’S CRIMSON BLOOD.

 

And so you hover,

Looking, searching, yearning for The Other

And your self

With the lusts, the guiles and schemes,

The cunning and deceptions of your youth.

 

I have lost you

Without ever having longed for you.

A defeat,

Because I wanted to,

But one that tastes sweet,

Because I like to look at them,

The red ribbons in your hair.

 

Soundtrack: Only when you’re gone (Madrugada: ,,Gonna need a hammer and nails to construct this bitter love song”)

 

Dit bericht werd geplaatst in Poëzie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

