Geschreven op de Antilliaanse Feesten in 2001…

ARCANUM

————

 

 Zeg me niet wie je bent.

Zeg me dat nooit.

Vertel me liever over de

witte duiven op je dak,

of je van vlinders houdt

en van bloemen voor je raam

en wat je deed

op de verre reizen

in je hoofd.

Vertel me dat je

het kind in jou

niet zal laten sterven

en dat je dansend oud zal worden.

Kom me tegemoet

op de tippen van je sluiers

en gooi de sleutel van het boek

van je mysterie

in de oceaan

terwijl je naar me glimlacht

archaïsch als de sfinx

en vervuld van je vervulling.

 

Ik zal wenen

maar ik weet tenminste

waarom.

 

Soundtrack: Too close to Heaven (Waterboys)

(voor WDB, Antilliaanse Feesten, 11/08/01)

Met dank aan Antoine de Saint-Exupéry 

Dit bericht werd geplaatst in Poëzie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

