En of het zeer deed…

 

Killing Floor

—————-

 

Hiermee sluit ik deze liefde

met een gebaar

dat tijden lijden zachter is dan

het trillen van mijn gemoed.

Hiermee doe ik alle boeken toe,

als ze nog niet,

lang geleden,

gesloten waren

door jou.

 

Ze zijn nu ook

door mij

onomkeerbaar

veroordeeld

om te vergelen,

stof te vergaren

en tenslotte

tot stof te worden

omdat dat jouw wens was,

al te lang geleden al.

 

Het was nooit de mijne,

ook nu niet,

als niets meer is

wat het ooit was.

 

Hiermee sluit ik onze liefde,

die omgekeerde Doos van Pandora,

voor wat ze waard was,

voor wat ze nog waard is.

 

Ze zal waard zijn wat ze weerloos is

als het einde komt van deze reis

die ik zonder jou toch verder moet

in de duisternis van de wetenschap

dat het met jou

een andere weg op kon.

 

Hiermee sluit ik jou,

die ene die alles had en alles was

en alles gaf,

tot de plicht je elders riep.

 

Soundtrack: We’re All Here (Bocephus King: ,,Don’t make me laugh with your ‘How do you do?’’, with your ,,How  have you been?’’ I was good , ‘till I saw you.’’) – dank, Lucebert.

Dit bericht werd geplaatst in Poëzie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

