De hinde huppelde maar kort bij deze stomme ezel…

 

Naus

—–

 

Je huppelt over mij heen.

De hinde in jou reikt naar zoveel einders tegelijk.

Ik kan je met open ogen, met ogen open nauwelijks volgen

En richt me op je klaterende waterval,

Je loopse lach die me nu eens links, dan rechts,

Dan weer boven in bogen tegemoet regent.

Ik glimlach en, vooral, ik zwijg

Verrukt bij je mirakel.

 

Maar ook zie ik dat je me dit slechts gunt

Bij je eigengereide, goudgekrulde gratie.

Onvatbaar omdat je precies dàt wil zijn.

Bevredigd in je vrijheid, bevrijd in je vrede,

Waar ik heel even deel van mag zijn.

En ik zwijg, vooral,

Verrückt bij je mirakel.

 

Naustrack: Picture In A Frame (Tom Waits: ,,I’m gonna love you, ‘til the wheels come off, oh yeah!/EVER SINCE I PUT YOUR PICTURE IN A FRAME.”) / Interiors (Randy Newman; met door ons aangepaste tekst:

 

                      ,,Trouble is:

                        can’t say what I feel

                        Everything becomes a joke.

                        You know how much I love you…

 

                        We could’ve built a better world

                        One that’s right for you and me

                        Now ruins is all you can see

                        That ain’t no joke

                        Sorry, honey, I’m sorry…’’) 

Dit bericht werd geplaatst in Poëzie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

