Lotsverbondenheid…

 

Lotgenoot

————-

 

Of je dat nu wil of niet,

Lot,

Je bent mijn lotgenoot.

 

Hetzelfde vlees, hetzelfde bloed

op een paar verschillen na

gegroeid in de eeuwen der eeuwen

dat de mensheid zich opdeelde en vermenigvuldigde

en dat Eva weg eva- of evolueerde van Adam

(of zo: ik was die dag niet in bio)

 

Maar hetzelfde,

jij vrouw, ik vent.

Wie zegt me dat je

anders mint,

anders pijnt,

anders kwijnt,

anders spint?

 

Zo noem ik jou

mijn Lotgenoot,

waar jij nu ook bent,

aan wie jij ook de lakens uitdeelt

met wie jij nu ook de lakens deelt.

 

Ik hoop dat jouw leven je voleindt.

 

Het mijne is gestopt

toen je vond dat jouw eva

niet paste bij mijn adam.

 

Iemand zei me dat ik

eens

zal begrijpen

(maar dat was dan ook een évolué)

Nee, het loopt nooit meer vlot.

 

Het was mijn lot

dat jij mijn Lot was.

Was.

 

 

(16-18/07/07)

 

Soundtrack: Revival (Soulsavers featuring Mark Lanegan: ,,Forgive what I have done / It means my soul’s revival / I need you so, it’s sin / Put an end to my suffering.’’)

Dit bericht werd geplaatst in Poëzie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

