Het was al een tijdje aan het gisten…

 

Liever, liefste lief

———————

 

Ik zie je liever, liefste lief, dan

…ik mezelf bekennen wil.

 

Zelden heb ik iemand zo verketterd

als jij,

zelden of nooit me zo uitgesloofd

om de woorden te vinden

om te straffen en karwatsen

voor het onbegrepen zwijgen,

het pijnlijk ontwijken,

het finale niet begrijpen,

het fatale niet begrepen worden.

 

Toen ik dronken genoeg was

kon ik ze,

emotioneel niet meer continent,

net niet meer de baas,

en met de impulsen

van een arme dwaas

goot ik ze over je heen.

 

,,Mijn hart danst nog zo

bij het spellen van je naam’’.

Maar wees geduldig met mij.

Ooit leer ik ermee leven,

leven zonder jou.

 

Dan nog zal je me liever zijn.

 

 

(afgewerkt 13 07 07)

 

Soundtrack: Take Care The Road You Choose

(Richard Thompson: ,,Then I’d hold you with my fingers burning /

Kiss your little tears of yearning / But sometimes there’s no turning /

Take care the road you choose.’’)

Dit bericht werd geplaatst in Poëzie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

