But I could have told you Vincent…

Bloem

——–

 

Bloemen, Vincent, bloemen.
Die moet je schilderen.

Kijk naar mij.

Ik ben vergankelijker dan wind.

De minste zucht van tijd brengt me

dichter bij het verval.

Wat vandaag op zijn mooist is,

is er morgen al niet meer.

 

Morgen was ik.

 

Luister naar mij, Vincent,

leen me je oor

en de irissen van je ogen.
Hou me vast voor de tijd.
Hou me vast voor de eeuwigheid.
Met één trek van je penseel

en al de kieren van je ziel.

 

 

Soundtrack: When I Paint My Masterpiece

(Chris WHITLEY & Jeff LANG op ,,Dislocation Blues”)

Dit bericht werd geplaatst in Poëzie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

