Extract uit de bundel ,,,EenHeervanStandjes” (verdeeld in ,,sectoren” die een ,,stand” illustreren)

SECTOR ,,AF-STAND”

——————-

 

Inexorabile Tempus/Onvermurwbare Tijd (24/11/00)

————————————————

 

Deze hier Pen schrijft Jou.

Woorden helen.

Mijn woorden helen de Tijd

Wijl mijn Pen

– Deze hier –

Schrijft Jou

Telkens weer

Telkens weer.

De Tijd mijn Schrijven heelt

Wijl jouw Wonden:

Kwestie van Pen

Kwestie van Pijn

Van Nijd

Of Spijt

Of Onverschilligheid,

Wijl mijn Wonden:

Kwestie van Schrijven

En Tijd die schrijdt

Voor ons beiden

Ontijdig

Verglijdt.

Inexorabile?

Wijken Wonden wel

In het Wikken der Woorden,

In het Helen van de Tijd?

Ik schreef het.

Of niet.

En wijl ik schrijf

Dit hier

– Om Jou –

Verdriet

Inexorabile

En telkens weer

In het verschiet.

 

Soundtrack: Bang the Drum slowly (Emmylou Harris met Guy Clark: ,,I meant to bring you water from the well and be the one beside you when you fell”)

Dit bericht werd geplaatst in Poëzie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

