Some bitter awakening this all has been…

 

Et in Arcadia ego…

———————–

 

…En dat op een moment

dat ik niet weet,

waar je aan toe bent.
Je bent zo bijzonder stil…

Waarom zwijg je?

 

…En toch ben ik in Arcadië,

genietend van de weken die je me gaf,

zoals niemand mij die ooit geschonken heeft.
Het heeft je zeker bang gemaakt…
Genoeg om er nu een eind aan te maken,

abrupt en onelegant?

 

Ik zag ooit het echte Arcadië:

woest en leeg en verweerd,

de natuur die het wint van de mens.
Maar alleen zijn is

dààr een verdienste.

 

…En ooit had ik jou…

 

 

(september ’06-mei ’07)

 

Soundtrack: Windstil (Frank Boeijen:

,,Het doek dat gevallen is / De deken van mist /

Over mijn gedachten…En het is stil…Stil…’’) /

Arcadians (Sivert Høyem & The Volunteers:

,,Vows that have been broken / Can’t be made anew /

I must turn now to anyone / In the absence of you…

We’re Arcadians all…

Some bitter awakening / This all has been.’’)

Dit bericht werd geplaatst in Poëzie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

