een stukje poëzie

Eéndagsbevlieging
———————-
 
Ze gaf me een lijstje
,,Als je al deze woorden
verwerkt in een gedicht,
ben ik je man!’’
,,En ik je vrouw zeker?’’
Ze lachte niet,
ze speelde alsof
ze het meende.
Niet mee te spotten
en aan te ontkomen
viel hier, dacht ik
asyntactisch
maar tactisch.
Hier moest ik scoren.
Ik begon van voren.
En toen had ik het:
,,Aspirine, genereus,
malafide, rigoureus,
katastroof, Kwo-Min-Tang,
wentelteef en zwanenzang’’,
al haar woorden op een rij,
zo klinkt dit gedicht van mij.
,,Ik ben je man!’’
,,Maar ik je vrouw niet.’’
Ze lachte
en deed alsof ze het speelde.
 
 
Soundtrack: When The Deal Goes Down
(Bob Dylan: ,,I’ll be with you when the deal goes down.‘’)

 

Dit bericht werd geplaatst in Poëzie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

